• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка психолога
Картинки по запросу картинка психолог-
брошь в форме банта
Графік роботи практичного психолога ЗДО №33 "Казка"
Дні тижняГодини роботи
Понеділок-
Вівторок8. 00 - 16. 30
Середа
Четвер8. 00 - 16. 30
П ятниця13. 00 - 17. 00
брошь в форме банта
Перший раз у перший клас
Батьки і початкова школа: партнерство заради дитини

Вступ до школи – надзвичайно відповідальний момент, як для самої дитини, так і для батьків. Звичайно ж, вас хвилює, як дитина буде вчитися в школі, які взаємини складуться у неї з учителями та однолітками, наскільки навчання буде для неї радісним і корисним.

Пам’ятка батькам першокласників

Підтримайте в дитині його прагнення стати школярем. Ваша щира зацікавленість в його шкільних справах і турботах, серйозне ставлення до його перших досягнень і можливих труднощів допоможуть підтвердити значущість його нового положення і діяльності.

Обговоріть з дитиною ті правила і норми, з якими він зустрінеться в школі. Поясніть їх необхідність і доцільність.

Ваша дитина прийшла у школу вчитися. Може щось не відразу виходити, це природно.

Складіть разом з першокласником розпорядок дня, стежте за його дотриманням.

Підтримайте першокласника в його бажанні досягати успіху. Пам’ятайте, що похвала та емоційна підтримка здатні помітно підвищити інтелектуальні досягнення.

Якщо вас щось турбує в поведінці дитини, його навчальних справах, не соромтеся звертатися за порадою і консультацією до вчителя або шкільного психолога.

Читання – важливе заняття для школяра. Це міцний фундамент інтелектуального, морального, духовного розвитку дитини.

Не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Порівнюйте її з такою, якою вона була вчора, чи , можливо, буде завтра.

Зі вступом до школи в житті вашого малюка з’явиться ще одна авторитетна людина – учитель. Поважайте думку першокласника про свого педагога.

Забезпечуйте всі можливості та умови для повноцінної гри. «Чим краще дитина грається, тим краще вона підготовлена до навчання в школі» Л.Виготський.

Процес адаптації (пристосування) до шкільного життя у дітей триває по-різному – від 2 тижнів до 2-3 місяців, залежно від рівня їх готовності до школи, психофізичних особливостей та стану здоров’я.

Батьків цікавлять питання …

Які типові прояви дезадаптації?

Дитина часто плаче. У неї, на відміну від звичайного, пригнічений або, навпаки, збуджений стан. Дитина проявляє необґрунтовану агресію.

Як часто потрібно взаємодіяти з учителем у період адаптації?

У адаптаційний період повинен бути налагоджений тісний зв’язок між школою і батьками. Потрібно домовитися про місце і час зустрічей вчителя і батьків, на яких вони могли б обмінятися своїми спостереженнями, враженнями з приводу дій дитини.

Про що краще питати дитину, коли вона повертається зі школи?

Психологи встановили, що батьки своїми питаннями про школу показують дитині свої пріоритети і цінності. З ваших питань про школу дитина повинна зрозуміти, що вам цікаво все, що з нею відбувається, що вам важливі його успіхи, але ви любите і приймаєте його таким, яким він є.

брошь в форме банта

Інформуємо батьків

Навчання у 1 класі розпочинають діти, як правило, з 6 років.

Прийняття дітей до 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів здійснюється на безконкурсній основі.

Конкурсний набір до першого класу відбувається лише у випадку, коли дитина вступає до спеціалізованої школи з поглибленим вивченням предметів.

Тривалість навчального року в 1 класі загальноосвітнього навчального закладу становить 175 робочих днів (35 навчальних тижнів).

Навчальний план для учнів початкової школи, в т.ч. і для 1 класу розрахований на 5-денний робочий тиждень.

Тривалість канікул для 1 класу протягом навчального року не повинна бути меншою 30 календарних днів.

Тривалість уроку для учнів 1 класу становить 35 хвилин.

Тривалість перерв між уроками для учнів 1 класу має бути не меншою 15-и хвилин, великої перерви після другого уроку – не менше 30 хвилин, або двох малих перерв по 20 хвилин після другого і третього уроку.

Домашні завдання учням першого класу не задаються.

Навчальні досягнення учнів 1 класу оцінюються вербально(словесно).

Найголовніше завдання батьків під час шкільного навчання дитини - не стати вчителями-дублерами, а залишитися батьками, що приймають, розуміють і люблять свою дитину, незважаючи на його шкільні успіхи або труднощі.

Якщо рівень навчальних досягнень дитини вас не влаштовує

Що робити?

Зверніть увагу на те, що дитині вдається краще.

Приділіть дитині більше часу.

Знайдіть свій щоденник та перегляньте його.

Поговоріть з дитиною, налаштуйте її на докладання більших зусиль.

Уранці, відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіху.

Що не робити?

Не дорікайте успіхами інших дітей.

Не насміхайтесь над невдачами дитини.

Не проявляйте надмірну жалість до дитини.

Не читайте нотацій.

Лікарі рекомендують тримати в зоні особливої уваги здоров’я дитини, її зір, слух, поставу

Займайтеся спортом разом з дитиною: плавайте,грайте у футбол, катайтеся на велосипеді. Пам’ятайте, що краще укріпити здоров’я, ніж потім лікуватися.

Робота з комп’ютером, перегляд телевізійних передач і будь-які заняття, що вимагають значного зорового навантаження, мають тривати не більше години на день.

Шум знижує продуктивність фізичної праці на 30 відсотків, а розумової – на 60.

Неправильна постава справляє негативний вплив на роботу внутрішніх органів.

Ще одна важлива порада

Чудовий ефект у навчанні дає спів, який не тільки зміцнює м’язи гортані та голосові зв’язки, а й розвиває фонематичний слух, який відіграє важливу роль для правильного вимовлення звуків. Якщо Ви хочете, щоб дитина була успішна у вивченні іноземної мови, варто записати її в хорову студію.

Шановні батьки!

Настав час об’єднати зусилля і можливості сім’ї та школи у формуванні неповторної особистості школяра, майбутньої високодуховної, цілісної та успішної людини.

брошь в форме банта
Психологічний супровід взаємодії вихователя з новачком починається, коли він приходить до групи. Цей момент є завжди непростим як для дитини, так і для дорослого, тож практичний психолог має знайти методи й прийоми, які полегшуватимуть дитині входження в нові умови життєдіяльності. Одним з ефективних методів щодо полегшення адаптації є ігри з водою
Ігри з водою для новачків
Вода є одним з найпривабливіших об’єктів для дітей — майже всім подобається досліджувати властивості цієї дивовижної речовини й намагатися у певний спосіб її опанувати. При цьому важливо, що взаємодія з водою не просто зацікавлює і розважає дітей, а має психотерапевтичні властивості: сприяє релаксації, нейтралізує негативну енергію.
Ці якості води дають практичному психологові змогу застосовувати ігри з нею в роботі з дітьми, які щойно вступили до дошкільного закладу, із метою полегшення і пришвидшення їхньої адаптації.
Ефективність використання ігор із водою під час роботи з адаптації
Метод стимуляції психічного та фізичного розвитку, оздоровлення, корекції порушень у розвитку за допомогою води має назву акватерапія. Ігри з водою — один із її видів. Це доступна для кожної дитини форма діяльності, а також один із найприємніших способів навчання. Ігри з водою дуже подобаються дітям і найчастіше не викликають у них страху, дискомфорту. Тож варто зробити ці ігри обов’язковою складовою роботи практичного психолога щодо полегшення адаптації новачків.
Новачки часто є емоційно лабільними, дратівливими, несприйнятливими до виховного впливу, агресивними, неспокійними. До того ж маленькі діти ще недостатньо володіють засобами мовлення, тож не вміють виразити свої страхи і переживання, що погіршує їхній емоційний стан. Для таких дітей ємкість із водою стає своєрідною сценою для вираження внутрішнього Я. Під час ігор із водою у них народжується або посилюється відчуття довіри до нових дорослих у їхньому житті, відбувається прийняття ситуації, знижується рівень психічного напруження. Відтак новачки легше йдуть на контакт із вихователем та дітьми групи
Ігри з водою мають релаксаційний вплив на дітей і дорослих, сприяють профілактиці негативних емоцій — агресії, тривожності, плаксивості, вередливості тощо, активізують пізнавальну сферу дітей, розширюють та вдосконалюють досвід їхнього спілкування з однолітками, вихователями групи та іншими дорослими. Усе це сприяє скороченню строків психофізичної адаптації кожного з новачків до умов дошкільного закладу. Особливо актуальний цей вид діяльності для дітей, які є вразливими, проявляють підвищений рівень тривожності, агресивності, мають амбівалентні чи відверто негативні почуття до вихователя, однолітків чи перебування у групі загалом.
У 6 – 7 років формуються мозкові механізми, що дозволяють дитині бути успішною у навчанні. Медики вважають, що у цей час дитині дуже важко. І тисячу разів були праві наші прабабусі, які відправляли своїх нащадків у гімназії тільки у 9 років, коли нервова система вже сформувалася. Однак серйозних зривів і хвороб можна уникнути і сьогодні, якщо дотримуватися найпростіших правил.

брошь в форме банта/Files/images/i.jpg

Правило 1
Ніколи не відправляйте дитину одночасно в перший клас і якусь секцію або гурток. Сам початок шкільного життя вважається важким стресом для семирічних дітей. Якщо маля не зможе гуляти, відпочивати, робити уроки без поспіху, у неї можуть виникнути проблеми зі здоров’ям, невроз. Тому, якщо заняття музикою та спортом здаються необхідною частиною виховання, почніть водити дитину у ці гуртки за рік до початку навчання або із другого класу.
Правило 2
Пам’ятайте, що дитина може концентрувати увагу не більш як на 10 – 15 хв. Тому, коли ви з нею будете робити уроки, кожні 10 – 15 хвилин необхідно перериватися й обов’язково давати маляті фізичну розрядку. Можете просто попросити пострибати на місці 10 разів, побігати або потанцювати під музику кілька хвилин. Почати виконання домашніх завдань краще з письма. Можна чергувати письмові завдання з усними. Загальна тривалість занять не має перевищувати однієї години.
Правило 3
Комп’ютер, телевізор і будь-які заняття, що вимагають значного зорового навантаження, мають тривати не більше години на день – так вважають лікарі-офтальмологи й невропатологи в усіх країнах світу.
Правило 4
Протягом першого року навчання ваше маля потребує підтримки. Дитина не тільки формує стосунки з однокласниками й учителями, але й уперше розуміє, що з нею самою хтось хоче дружити, а хтось – ні. Саме у цей час у маляти складається свій власний погляд на себе. І якщо ви хочете, щоб із нього виросла спокійна і впевнена у собі людина, - обов’язково хваліть! Підтримуйте, не лайте за й неакуратність у зошиті. Усе це – дрібниці порівняно з тим, що від нескінченних докорів і покарань ваша дитина не буде вірити у себе.

Що повинен знати і вміти майбутній першокласник?.

Загальний розвиток
Вважається, що до шести з половиною - семи років дитина повинна: ??
  • знати своє прізвище, ім'я та по батькові, як звуть батьків, ким вони працюють, домашню адресу і телефон;
  • знати, в якому місті/країні він живе , і вміти назвати інші знайомі йому країни світу;
  • знати назви найпоширеніших рослин, тварин, комах, вміти розрізняти звірів, птахів і риб, відрізняти диких тварин від домашніх, дерева від чагарників, фрукти - від ягід і овочів;
  • орієнтуватися в часі, знати час доби, пори року, їх послідовність, скільки місяців у році, днів у місяці, днів у тижні, годин в дні, знати дні тижня;
  • мати уявлення про природні та погодні явища;
  • знати основні кольори;
  • знати поняття «право-ліво»;
  • знати назви популярних видів спорту, найпоширеніших професій, основні правила дорожнього руху і дорожні знаки;
  • вміти назвати прізвища відомих письменників і поетів;
  • знати свята;
  • вміти розповісти, чим він любить займатися;
  • найголовніше: відповісти на запитання «навіщо він йде до школи? »
Інтелектуальний розвиток
У цій області дитина повинна вміти:
  • вирішувати прості логічні задачки, головоломки і ребуси, відгадувати загадки;
  • знаходити зайвий предмет у групі;
  • додавати до групи відсутні предмети;
  • розповідати, чим схожі або відрізняються ті чи інші предмети;
  • групувати предмети за ознакою і називати його ;
  • відновлювати послідовність подій (що було спочатку, потім); розкладати картинки у правильній послідовності.

Слух, зір, увагу, пам'ять, мова

Тут дошкільнику потрібно вміти:
  • знаходити 10-15 відмінностей на двох схожих картинках;
  • точно копіювати простий візерунок;
  • описувати по пам'яті картинку;
  • запам'ятати пропозицію з 5-6 слів і повторити його;
  • писати графічні диктанти («одна клітина вгору, дві клітини вліво, дві клітини вниз, одна клітина вправо»);
  • прочитати напам'ять вірш, розповісти казку;
  • переказати почутий розповідь;
  • складати розповідь за картинкою!
Для успішного початку навчання в школі потрібно:
  • правильно тримати ручку та олівець в руці;
  • проводити безперервні прямі , хвилясті, ламані лінії;
  • обводити по контуру малюнок, не відриваючи олівця від паперу;
  • вміти малювати по клітинках і точок; вміти домалювати відсутню половину симетричного малюнка;
  • копіювати з зразка геометричні фігури;
  • вміти продовжити штрихування малюнка;
  • вміти акуратно зафарбовувати малюнок, не виходячи за контури.
Кiлькiсть переглядiв: 1107

Коментарi