• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Моніторинг якості освіти

ÐŸÐ¾Ñ Ð¾Ð¶ÐµÐµ изображение
Результати діагностики рівня знань, умінь та навичок дошкільників
в 2023-2024 н.р.
Узагальнені результати рівня знань, умінь, навичок вихованців ІІ молодшої А групи
Розділ В Д С П
Мовленнєвий розвиток4 (24%)2 (12%)6 (36%)5 (30%)
Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі2 (12%)4 (24%)1 (6%)10 (60%)
Дитина в природному довкіллі-5 (30%)5 (30%)7 (42%)
Дитина в соціумі-5 (30%)7 (42%)5 (30%)
Особистість дитини -3 (18%)9 (54%)5 (30%)
Дитина у світі мистецтва-2 (12%)5 (30%)10 (60%)
Гра дитини-5 (30%)6 (36%)6 (36%)

Молодша група обстежено 17 дітей

Освітня лінія «Особистість дитини» - більшість дітей молодшої групи має середній рівень 9 (54%), 3 (18%) дітей мають достатній рівень і 5 (30%) дітей мають початковий рівень засвоєння. Діти мають уявлення про основні засоби загартування, володіють елементарними навичками безпечної поведінки вдома, користуються предметами за призначенням, намагаються бути охайними, уміють правильно вживати їжу; основні рухи під час ранкової зарядки виконують правильно, на середньому рівні обізнані належністю до статі, не завжди регулюють власну поведінку в різних видах діяльності.

Освітня лінія «Дитина в соціумі» - моніторинг показав, що 7 (42%) дітей мають середній рівень, 5 (30%) дітей мають початковий рівень, 5 (30%) дітей мають достатній рівень засвоєння. Діти знають своє ім'я, та імена батьків та членів родини. Мають уявлення, що батьки це найрідніші люди, які про них піклуються, знають, що бабуся і дідусь також частина родини, називають предмети домашнього вжитку, мають елементарні уявлення про працю дорослих удома і в дитячому садку, більшість дітей використовують за призначенням предмети й іграшки. Діти володіють елементарними морально-етичними нормами міжособистісних взаємин, дотримуються їх під час гри.

Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі» - 5 (30%) дітей мають середній рівень, 5 (30%) дітей мають достатній рівень засвоєння і 7 (42%) дітей маютьпочатковий рівень засвоєння . Лише половина дітей розрізняє і називає рослини найближчого оточення, розрізняють тварин і їх дитинчат, зовнішню будову, живлення. Діти мають елементарні уявлення про живу і неживу природу. Мають бажання берегти природу, робити позитивні вчинки.

Освітня лінія «Дитина у світі мистецтва» - 10 (60%) дітейа мають початковий рівень, 5 (30%) дітей мають середній рівень, 2 (12%) дітей мають достатній рівень засвоєння. Діти розуміють зміст художніх творів, відповідають на нескладні запитання за змістом, правильно оцінюють поведінку героїв, але деяким дітям важко вдається декламувати вірші напам’ять. Користуються предметами й іграшками за призначенням, знають предмети домашнього вжитку та їх характерні ознаки. Володіють різними техніками малювання, завдання з аплікації виконують разом із дорослим. Виконують таночки за показом вихователя, ритмічно підспівують, виявляють бажання грати на дитячих музичних інструментах.

Освітня лінія «Гра дитини» - 6 (36%) дітей мають середній рівень, 6 (36%) дитина мають початковий рівень, 5 (30%) дітей мають достатній рівень засвоєння. Діти виявляють творчість у роботі з природним матеріалом, використовують різні конструктори у своїй діяльності, свідомо ставляться до гри з однолітками.

Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» - 1 (6%) дитина має середній рівень, 4 (24%) дітей мають достатній рівень засвоєння, 10 (60%) дітей мають початковий рівень, 2 (12%) дитини мають високий рівень засвоєння. Діти порівнюють величини предметів (великий-малий, довгий-корткий, високий-низький) з допомогою дорослого , більшість дітей розрізняють геометричні фігури, погано орієнтуються в частинах доби, лічать у межах трьох у прямому порядку. У більшості дітей виникають труднощі визначати просторове розташування предметів відносно свого тіла.

Освітня лінія «Мовлення дитини» - 6 (36%) дітей має середній рівень, 5 (30%) дітей має початковий рівень, 2 (12%) дітей мають достатній рівень засвоєння 4 (24%) дитини має високий рівень засвоєння. Діти уміють слухати звуки навколишнього середовища, добре імітують звуки тварин і птахів. За допомогою педагога складають прості речення, розуміють мовлення дорослих. Діти розуміють запитання і відповідають на них з допомогою дорослого, уживають слова ввічливості. Переказують за допомогою дорослого знайомі казки, правильно вживають слова на позначення частин тіла людей і тварин.

Аналіз результатів моніторингового вивчення в групі дітей молодшого дошкільного віку свідчить про малу кількість дітей з високим рівнем знань, дані результати націлюють вихователів на систематичну та цілеспрямовану роботу з вихованцями з усіх компетенцій шляхом використання індивідуальної роботи, освітніх технологій, роботі в парах тощо.

Проведення моніторингового дослідження у групах дітей дошкільного віку дало змогу відстежити динаміку розвитку особистості дошкільника, встановити загальну картину розвиненості вихованців, що дозволить педагогам більш плідно і ефективно працювати над проблемами, виявленими в ході вивчення.

Узагальнені результати рівня знань, умінь, навичок вихованців ІІ молодшої Б групи
Розділ В С ДП
Мовленнєвий розвиток-3
(30%)
1
(10%)
6 (60%)
Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі-7
(70%)
1
(10%)
2
(20%)
Дитина в природному довкіллі-6
(60%)
1
(10%)
3 (30%)
Дитина в соціумі-6
(60%)
1
(10%)
3 (30%)
Особистість дитини -6
(60%)
1
(10%)
3 (30%)
Дитина у світі мистецтва-6
(60%)
1
(10%)
3 (30%)
Гра дитини-6
(60%)
1
(10%)
3 (30%)
Дитина в природному довкіллі-6
(60%)
1
(10%)
3 (30%)

Молодша група обстежено 10 дітей

Освітня лінія «Особистість дитини» - більшість дітей молодшої групи має середній рівень 6 (60%), 1 (10%) дитина має достатній рівень і 3 (30%) дітини має початковий рівень засвоєння. Діти мають уявлення про основні засоби загартування, володіють елементарними навичками безпечної поведінки вдома, користуються предметами за призначенням, намагаються бути охайними, уміють правильно вживати їжу; основні рухи під час ранкової зарядки виконують правильно, на середньому рівні обізнані належністю до статі, не завжди регулюють власну поведінку в різних видах діяльності.

Освітня лінія «Дитина в соціумі» - моніторинг показав, що 6 (60%) дітей мають середній рівень, 3 (30%) дітини мають початковий рівень, 1 (10%) дітей мають достатній рівень засвоєння. Діти знають своє ім'я, та імена батьків та членів родини. Мають уявлення, що батьки це найрідніші люди, які про них піклуються, знають, що бабуся і дідусь також частина родини, називають предмети домашнього вжитку, мають елементарні уявлення про працю дорослих удома і в дитячому садку, більшість дітей використовують за призначенням предмети й іграшки. Діти володіють елементарними морально-етичними нормами міжособистісних взаємин, дотримуються їх під час гри.

Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі» - 6 (60%) дітей має середній рівень, 1 (10%) дитина має достатній рівень засвоєння і 3 (30%) дітини має початковий рівень засвоєння . Лише половина дітей розрізняє і називає рослини найближчого оточення, розрізняють тварин і їх дитинчат, зовнішню будову, живлення. Діти мають елементарні уявлення про живу і неживу природу. Мають бажання берегти природу, робити позитивні вчинки.

Освітня лінія «Дитина у світі мистецтва» - 3 (30%) дитини має початковий рівень, 6 (60%) дітей мають середній рівень, 1 (10%) дитина має достатній рівень засвоєння. Діти розуміють зміст художніх творів, відповідають на нескладні запитання за змістом, правильно оцінюють поведінку героїв, але деяким дітям важко вдається декламувати вірші напам’ять. Користуються предметами й іграшками за призначенням, знають предмети домашнього вжитку та їх характерні ознаки. Володіють різними техніками малювання, завдання з аплікації виконують разом із дорослим. Виконують таночки за показом вихователя, ритмічно підспівують, виявляють бажання грати на дитячих музичних інструментах.

Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» - 7 (70%) дітей мають середній рівень, 1 (10%) дитина має достатній рівень засвоєння, 2 (20%) дитини мають початковий рівень. Діти порівнюють величини предметів (великий-малий, довгий-корткий, високий-низький) з допомогою дорослого , більшість дітей розрізняють геометричні фігури, погано орієнтуються в частинах доби, лічать у межах трьох у прямому порядку. У більшості дітей виникають труднощі визначати просторове розташування предметів відносно свого тіла.

Освітня лінія «Мовлення дитини» - 3 (30%) дитини має середній рівень, 6 (60%) дітей має початковий рівень, 1 (10%) дитина має достатній рівень засвоєння. Діти уміють слухати звуки навколишнього середовища, добре імітують звуки тварин і птахів. За допомогою педагога складають прості речення, розуміють мовлення дорослих. Діти розуміють запитання і відповідають на них з допомогою дорослого, уживають слова ввічливості. Переказують за допомогою дорослого знайомі казки, правильно вживають слова на позначення частин тіла людей і тварин.

Освітня лінія «Гра дитини» - 6 (60%) дітей мають середній рівень, 3 (30%) дитини мають початковий рівень, 1 (10%) дитина має достатній рівень засвоєння. Діти виявляють творчість у роботі з природним матеріалом, використовують різні конструктори у своїй діяльності, свідомо ставляться до гри з однолітками.

Аналіз результатів моніторингового вивчення в групі дітей молодшого дошкільного віку свідчить про малу кількість дітей з достатнім рівнем знань, дані результати націлюють вихователів на систематичну та цілеспрямовану роботу з вихованцями з усіх компетенцій шляхом використання індивідуальної роботи, освітніх технологій, роботі в парах тощо. Рекомендовано вихователям спрямувати роботу на підвищення ефективності співпраці з батьками щодо систематичного відвідування дітьми ЗДО.

Узагальнені результати рівня знань, умінь, навичок вихованців середньої групи
Розділ В С ДП
Мовленнєвий розвиток-12
(60%)
3
(15%)
5 (25%)
Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі-12
(60%)
3
(15%)
5 (25%)
Дитина в природному довкіллі-15
(75%)
3
(15%)
2 (10%)
Дитина в соціумі-14
(70%)
3
(15%)
3
(15%)
Особистість дитини -14
(70%)
3
(15%)
3
(15%)
Дитина у світі мистецтва-15
(75%)
3
(15%)
2 (10%)
Гра дитини-15
(75%)
3
(15%)
2 (10%)

Середня підгрупа обстежено 20 дітей:

Освітня лінія «Особистість дитини» - 3 (15%) дітей середньої групи має достатній рівень, 14 (70%) дітей мають середній рівень і 3 (15%) дітей мають початковий рівень засвоєння. Діти володіють елементарними знаннями про основні здоров'язбережувальні чинники, мають елементарні навички безпечної поведінки з предметами, виокремлюють основні ознаки захворювання, володіють навичками самообслуговування, знають значення фізичних вправ для власного здоров'я, усвідомлюють різні сторони свого характеру, з допомогою вихователя орієнтуються у своїх правах і обов'язках, правильно називають частини тіла й основні органи людського організму.

Освітня лінія «Дитина в соціумі» - моніторинг показав, що 3 (15%) дітей мають достатній рівень, 14 (70%) дітей мають середній рівень і 3 (15%) дітей мають початковий рівень засвоєння. Діти знають своє ім'я та прізвище, свій вік і стать, своїх батьків та родичів, усвідомлюють поняття «сім'я», знають назви предметів побутової техніки, знають назви різних професій, вільно спілкуються з незнайомими людьми, свідомо ставляться до гри з однолітками, отримують задоволення від гри, назву нашої держави, символи, знають назву рідного села, називають різні види транспорту. Диференціюють гарне- негарне, добре- погано.

Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі» - 2 (10%) дітей мають початковий рівень, розуміють, але не можуть самостійно відповісти на запитання, відповідають зі значною допомоою дорослого, розуміють завдання, але не виконують його; 15 (75%) дітей мають середній рівень засвоєння - маюить труднощі, невпевнено пояснюють свій вибір, н6е виконують завдання без підтримки дорослого і 3 (15%) дітей мають достатній рівень засвоєння - виконують завдання не в повному обсязі, розповідають, але користуються підказкою дорослого; не мають високоо рівня. Діти мають початкове уявлення про життя людей на планеті Земля, мають знання про пори року, їх характерні ознаки, знають назви рослиннайближчого оточення, розрізняють за допомогою дорослого види живих істот; мають початкове уявлення про те як людини використовує природне довкілля, виявляють бажання захищати природу.

Освітня лінія «Дитина у світі мистецтва» - 2 (10%) дітей мають початковий рівень, розуміють, але не можуть самостіно відповісти на запитання, відповідає зі значною допомогою дорослого, ліпить, але не має технічних навичок, в аплікації потребують постійної допомоги, не розрізняє за назвою, тембором ударні, шумові іграшки-інструменти, не володіє способами гри на них; 15 (75%) дітей мають середній рівень, співає неохоче, не вимовляє чітко слова, не виявляє зацікавленості у грі, в аплікації - виконує роботу, але не виявляє інтересу до аплікування, виконує завдання разом із дорослим; 3 (15%) дітей мають достатній рівень засвоєння, припускається однієї-двох помилок, потребує незначної допопмоги дорослого.

Освітня лінія «Гра дитини» - 3 (15%) дітей мають достатній рівень засвоєння, створюють роботу за допомогою зразка, припускаються незначних помилок; не повною мірою пояснюють свої дії; 15 (75%) дітей мають середній рівень, мають труднощі, пояснюють свої дії незрозуміло і 2 (10%) дітей мають початковий рівень, розуміють, але не можуть назвати матеріал. Діти творчо відображають у грі діяльність і взаємини дорослих, в ігровій діяльності використовують різні види конструкторів, класифікують іграшки, використовують іграшки за призначенням, отримують задоволення від гри з однолітками.

Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» - 3 (15%) дітей мають достатній рівень, 12 (60%) дітей мають середній рівень, 9 (7%) дітей мають початковийй рівень засвоєння. Діти порівнюють за допомогою дорослого визначають форму предметів (трикутник, чотирикутник, квадрат, круг), орієнтуються в поняттях: «ранок», «день», «вечір», «ніч»; уміють лічити в межах 5 прямою і зворотною лічбою, утворюють нове число додаванням 1до попереднього числа, визначають місце кожного числа в ряді чисел від 1 до 5, порівнюють групи предметів за кількістю.

Освітня лінія «Мовлення дитини» - 3 (15%) дітей мають достатній рівень засвоєння, 12 (60%) дітей має середній рівень засвоєння, 5 (25%) мають початковий рівень. Діти знають і називають голосні звуки, частково уміють групувати предмети за характерними ознаками, відгадують описові загадки про предмети, іграшки, істоти, явища природи, знають назви дитинчат тварин і птахів, з допомогою вихователя складають описові розповіді, переказують сюжети знайомих творів, декламують нескладні вірші, уміють добирати до слів антоніми та синоніми, вживають узагальнювальні слова. виокремлюють перший звук у слові, називають голосні звуки.

Аналіз результатів моніторингового вивчення стартового рівня знань, умінь і навичок групі дітей середнього дошкільного віку виявлено значний відсоток дітей, що мають низький рівень розвитку з усіх ліній БКДО.

При плануванні освітнього процесу вихователям рекомендовано забезпечувати виконання усіх розділів програми "Дитина" з урахуванням результатів діагностики та рівня розвитку дошкільників. Надавати перевагу індивідуальним формам роботи з дітьми, які мають низький рівень засвоєння вимог програми, розвитку психічних процесів та не систематично відвідують ЗДО. При підборі дидактичних завданьвихователям рекомендовано здійснювати диференційований підхід за рівнем розвитку дітей, спрямувати роботу на підвищення ефективності співпраці з батьками щодо розумового та психічного розвитку дітей, систематичного відвідування дітьми ЗДО.

Узагальнені результати рівня знань, умінь, навичок вихованців старшої групи
Розділ В С ДП
Мовленнєвий розвиток1 (5%)13 (61%)5 (24%)2 (10%)
Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі2 (9%)11 (53%)5 (24%)3 (14%)
Дитина в природному довкіллі2 (9%)12 (57%)5 (24%)2 (10%)
Дитина в соціумі2 (9%)12 (57%)5 (24%)2 (10%)
Особистість дитини 3 (14%)12 (57%)4 (19%)2 (10%)
Дитина у світі мистецтва2 (9%)12 (57%)3 (14%)4 (19%)
Гра дитини2 (9%)10 (48%)9 (43%)-

Старша група обстежено 21 дитина

Освітня лінія «Особистість дитини» - 3 дитини (14%) мають високий рівень, 4 дитини (19%) мають достатній рівень, 12 (57%) дітей мають середній рівень і 2 дитини (10%) мають початковий рівень засвоєння. Діти дотримуються правил здоров'язбережувальної поведінки, володіють елементарними уявленнями про будову тіла людини і основні функції органів людського організму, дотримуються правил здоров'язбережувальної поведінки, дотримуються правил безпечної поведінки, орієнтуються в основних емоціях і почуттях, оперують займенником «Я», орієнтуються у своїх правах і обов'язках. Самостійно виконують основні гігієнічні процедури, прагнуть бути охайними.

Освітня лінія «Дитина в соціумі» - моніторинг показав, що 2 (9%) дітей мають високий рівень, 5 дітей (24%) мають достатній рівень, більшість дітей 12 (57%) мають середній рівень, 2 дитини (10%) мають початковий рівень засвоєння. Діти знають своє ім'я, своїх батьків та родичів, усвідомлюють поняття «сім'я», знають назву нашої держави, її столицю, державну символіку, знають народні обереги, дотримуються культури людських взаємин у спілкуванні та спільній діяльності. Мають уявлення про різні професії дорослих та їх особливості. Розуміють, що з чужими потрібно поводитися обачно. Мають уявлення про школу, особливості діяльності учня та вчителя.

Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі» - 2 (10%) дитини мають початковий рівень, 12 (57%) дітей мають середній рівень, 5 (24%) дітей мають достатній рівень і 2 (9%) дітей мають високий рівень засвоєння. Діти називають пори року, розпізнають тварин за зовнішніми ознаками, класифікують їх, знають види птахів, мають загальне уявлення про життя людей на планеті Земля, про рослини та їх види, чим вони корисні для людей, усвідомлюють себе частиною великого світу природи, прагнуть здійснювати природоохоронні заходи для збереження природи.

Освітня лінія «Дитина у світі мистецтва» - 4 дитини (19%) мають початковий рівень, 12 дітей (57%) мають середній рівень і 3 (14%) дитини мають достатній рівень і 2 (10%) дітей мають високий рівень засвоєння. Переважна більшість дітей розрізняють жанр художнього твору, відповідають на запитання за змістом прочитаного, виразно читають напам'ять поетичні твори, створюють власні художні образи в різних видах образотворчої діяльності. Співають улюблені пісні емоційно виразно.

Освітня лінія «Гра дитини» - 10 (48%) дітей мають середній рівень, 9 (43%) дітей мають достатній рівень засвоєння і 2 (9%) дітей мають високий рівень засвоєння. Діти уміють за допомогою дорослого та самостійно організувати спільну з однолітками діяльність, в ігровій діяльності використовують різні види конструкторів, класифікують іграшки, використовують іграшки за призначенням.

Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» - 2 дітей (9%) мають високий рівень, 11 дітей (53%) - середній рівень, 5 (24%) дітей мають достатній рівень і 3 (14%) дитини мають початковий рівень засвоєння. Діти порівнюють предмети за висотою, товщиною, шириною, довжиною, розпізнають геометричні фігури, володіють кількісною і порядковою лічбою в межах 10. Класифікують геометричні фігури за певною ознакою.

Освітній напрям «Мовлення дитини» - моніторинг показав, що 13 дітей (62%) має середній рівень, 2 (10%) - початковий рівень, 5 дітей (24%) мають достатній рівень і 1 дитина (5%) має високий рівень засвоєння. Діти слухають і розуміють мовлення дорослих, уміють підтримати розмову, намагаються переказувати казки і оповідання, складають описи знайомих репродукцій картин, уміють складати прості іскладні речення.

Аналіз результатів моніторингового вивчення дітей старшої групи свідчить про малу кількість дітей з високим рівнем знань, дані результати націлюють вихователів на систематичну та цілеспрямовану роботу з вихованцями з усіх компетенцій шляхом використання індивідуальної роботи, освітніх технологій, роботі в парах тощо.

Проведення моніторингового дослідження у групах дітей дошкільного віку дало змогу відстежити динаміку розвитку особистості дошкільника, встановити загальну картину розвиненості вихованців, що дозволить педагогам більш плідно і ефективно працювати над проблемами виявленими в ході вивчення.

Кiлькiсть переглядiв: 3041

Коментарi